10 روش شناسایی پول تقلبی | تشخیص پول تقلبی | راز های تشخیص پول تقلبی از اصل

شناسایی پول تقلبی

سعی ما در این مقاله جلب رضایت شما و ارائه بهترین مطلب است

لطفا سوال، انتقاد و پیشنهاد را در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید،

همچنین جهت راهنمایی بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.

5/5

یکی از ذرگیری های فکری مردم این است که کسی پول تقلبی به آن ها ندهد و سرشان کلاه نگذارد. امروزه پول های تقلبی کاملا شبیه به پول اصلی هستند و نحوه شناسایی پول تقلبی از پول اصلی کمی سخت است و اگر با راه های شناسایی پول تقلبی آشنایی نداشته باشید احتمال آن که سرتان کلاه رود زیاد است. در این مقاله قصد داریم راز های تشخیص پول تقلبی از اصل را به شما آموزش دهیم و برنامه هایی که رد ای مسیر میتوانند به شما کمک کنند را معرفی کنیم. اگر میخواهید پول زیادی را در خانه تان نگهداری کنید و یا پول تقلبی چاپ کرده اید و میخواهید کسی از وجود آن ها مطلع نشود میتوانید از انواع گاوصندوق مخفی استفاده کنید. مدل های بیشتر این گاوصندوق ها را به همراه قثیمت در لینک زیر مشاهده خواهید کرد.

[wporg title=”گاوصندوق” link=”https://ganjbanco.com/”]مشاهده بهترین مدل های گاوصندوق ایرانی و خارجی با بهترین قیمت همراه با گارانتی[/wporg]

شناسایی پول تقلبی

راهذهای مختلفی برای شناسایی پول تقلبی از اصل وجود دارد که در این قسمت میخواهیم تمام این راه ها را به تفکیک به شما توضیح دهیم تا در دام افراد سودجو نیفتید.

تفاوت هایی در ظاهر پول تقلبی و اصل وجود دارد که با مقایسه این اسکناس ها میتوانید پول تقلبی را تشخیص دهید.

شناسایی پول تقلبی
تشخیص پول تقلبی
  • پرتره یا عکس چهره اسکناس

پرتره رومی اسناس اصل کاملا باکیفیت و معتبر به نظر میاید در حالی که در اسکناس های تقلبی این پرتره کیفیت پایینی دارد و معمولا با رنگ های کدر این چاپ زده شده است. دقت به پرتره اسکناس یکی از اصلی ترین راه های تشخیص پول تقلبی است زیرا پرتره پول تقلبی کدر و تار میباشد.

  • مهر و موم بانک مرکزی

لوگوی مربوط به بانک مرکززی در اسکناس های اصلی به صورت واضح و با کیفیت است در حایل که در پول های تقلبی این لوگو ناهموار و غیر عادی است.

  • کادر بندی اسکناس

در اسکناس های تقلبی کادربندی ها به صورت ناهموار و غیر صاف است و در قسمت هایی حتی ممکن است به صورت تکه تکه دیده شود.

  • شماره سریال اسکناس

در هر اسکناس دو شماره سریال با رنگ قرمز مشخصی چاپ شده اند. در صورتی که به اسکناس ها دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که این رنگ قرمز به چه صورتی میباشد درحالی که در اسکناس های تقلبی کد رنگ این رنگ ممکن است تفاوت با رنگ اصلی داشته باشد و اعدا به صورت نامتوازنی کنار هم قرار گرفته باشند.

  • چاپ روی اسکناس

در اسکناس های اصلی الیاف رنگی وجود دارند که به آن اعتبار و اصالت میبخشد در حالی که رد اسکناس های تقلبی بر روی کاغذ چاپ انجام شده و از نظر کیفیت کاملا متفاوت با پول اصلی است. برای تشخیص پول تقلبی یکی از راه هایی که میتوان این مورد را تشخیص داد استفاده از قلم های تست تقلب میباشد.

  • جنس کاغذ اسکناس

اگر میخواهید خیلی حرفه ای اسکناس تقلبی را تشخیص دهید باید به جنس کاغذ اسکناس دقت داشته باشید.

یک اسکناس اصلی از خمیر پنبه ساخته شده است که سبب کیفیت بالای ن شده است در حالی که برای اسکناس های از کاغذ های بی کیفیت استفاده میشود.

اگر برای شناسایی پول تقلبی از اصلی شک دارید میتوانید از نور ماورا بنفش استفاده کنید.

در این حالت حالت های روشنی روی اسکناس به چشم میخورد که نشانه اصل بودن آن است در حالی که در اسکناس تقلبی حالت مات از اسکناس به چشم میخورد.

  • واترمارک اسکناس

یکی از ویژگی هایی که نمیتوان در پول تقلبی آن را خیلی تمیز اعمال کرد ایجاد واترمارک با برجستگی ها و فرورفتگی های به جا است.

زمانی که اسکناس اصلی را در نور قرار میدهید تصویر یا سایه گذاری در آن مشاهده خواهید کرد که امکان جعل آن در اسکناس های تقلبی وجود ندارد و همین امر است که به اسکناس های اصلی ظرافت زیادی میبخشد.

  • نخ امنیتی اسکناس

نخ امنیتی که در اسکناس ها قرار دارد باید حالت براقی داشته باشد و به صورتی به نظر بیاید که انگار این نخ از داخل و خارج اسکناس عبور کرده است.

در صورتی که اسکناس را در مقابل نور قرار دهید میتوانید به راحتی اصل و تقلبی بودن نخ امنیتی را تشخیص دهید.

جعل این مورد نیز جزو مواردی است که حتی سلطان پول تقلبی نیز نمیتواند آن را به خوبی جعل کند و در آن ناهمواری هایی به همراه رنگ بی کیفیت مشاهده خواهد شد.

  • چاپ برجسته

در پنول های اصلی از چاپ برجسته و باکیفیت استفاده شده است که همین چاپ احتمال شناسایی آن از پول تقلبی را بالاتر برده است و به راحتی میتوان با دست کشیدن روی اسکناس اصل و تقلبی بودن ان را تشخیص داد.

دستگاه تشخیص پول تقلبی

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه تشخیص پول تقلبی از اصلی نیز روانه بازار شده و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

این دستگاه ها با قیمت های مناسبی در بازار موجودند و هرکسی که با اسکناس بسیار در ارتباط است میتواند یکی از آن ها را خریداری کرده و به راحتی پول تقلبی از اصلی را تشخیص دهد.

در این دستگاه ها از لامپ های uv یا مارای بنفش استفاده شده است که به راحتی میتواند در کوتاهترین زمان پول تقلبی را از پول اصلی تشخیص دهد.

شما میتوانید با حدود 200هزار تومان یک دستگاه تشخیص پول تقلبی را خریداری کنید و در کسری از ثانیه متوجه اصالت آن شوید.

دستگاه تشخیص پول تقلبی
دستگاه شناسایی پول تقلبی

این دستگاه تشخیص پول تقلبی برای تک اسکناس ها مورد استفاده قرار میگیرند و اگر قصد دارید برای تشخیص تعداد زیادی اسکناس مثل بانک ها استفاده کنید بهتر است از دستگاه های خاص بانک ها برای شناسایی پول تقلبی کمک بگیرید.

دقت داشته باشید که در هنگام خرید این دستگاه ها از اصالت کالا مطمئن باشید و ان را از فروشگاه معتبری خریداری کنید تا دستگاه تقلبی به شما نفروشند!

تشخیص پول تقلبی با گوشی

متاسفانه امروزه افراد زیادی به دنبال سودجویی از اموال و ثروت دیگران هستند و ازراه های مختلفی برای جعل اسکناس استفاده میکنند.

در این زمان مردم باید آگاهی بیشتر نسبت به اطراف خود داشته باشند و از جدیدترین ابزارها برای آگاهی و جلوگیری از سو استفاده استفاده کنند.

امروزه برنامه هایی برای گوشی وجود دارد که همه میتوانند از آن ها برای تشخیص پول تقلبی با گوشی استفاده کنند.

شما به راحتی میتوانید با دانلود اپلیکیشن هایی مخصوص گوشی در کمتر از یک ثانیه پول اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.

از برنامه هایی که میتوان برای تشخیص پول تقلبی با گوشی استفاده کرد نرم افزار اسکناس تقلبی است. این نرم افزار را میتوانید غاز بازار دانلود کنید.

دیگر برنامه تشخیص پول تقلبی با گوشی برنامه Counterfeit Money Detector میباشد. این برنامه برای تشخیص اسکناس های خارجی به کار میرود و با مقایسه تصویر اسکناس مورد نظر با اسکناس اصلی جعلی بودن یا نبودن آن را تشخیص دهد.

با یک سرچ ساده میتوانید بهترین برنامه تشخیص پول تقلبی با گوشی را پیدا کنید و نصب کنید و به راحتی از کلاه رفتن سرتان جلوگیری کنید!

تشخیص پول تقلبی با گوشی
شناسایی پول تقلبی با گوشی

ساخت دستگاه تشخیص پول تقلبی

شاید به نظر شما ساخت دستگاه تشخیص پول تقلبی در خانه یک رویا و یا یک دروغ بزرگ باشد اما باید به شما بگوییم کاملا در اشتباهید.

شما میتوانید با استفاده از یک چراغ قوه و لامپ LED یا ماورابنفش این دشتگاه را بسازید.

البته باید بدانید که این دستگاه ها قابل مقایسه با دستگاه های بازاری نیستند اما تا حدی میتوانند خیال شما را راحت کنند.

برای ساخت دستگاه تشخیص پول تقلبی در خانه کافیست لامپ چراغ قوه را دربیاورید و لامپ ال ای دی را جای آن قرار دهید.

با روشن کردن این چراغ ساخته شده در یک محیط تاریک میتوانید نقاط روشنی را روی اسکناس مشاهده کنید که این نقاط نشاندهنده اصالت یک اسکناس است.

به همین راحتی توانستید دستگاه تشخیص پول تقلبی بسازید!

ساخت دستگاه تشخیص پول تقلبی
ساخت دستگاه تشخیص پول تقلبی در خانه

عکس پول تقلبی

در این قسمت برای آگاهی بیشتر شما تعدادی عکس پول تقلبی برای شما قرار داده ایم.

با استفاده از این عکس ها احتمال شناسایی پول تقلبی از اصلی برای شما راحت تر خواهد بود.

عکس پول تقلبی
عکس شناسایی پول تقلبی

فیلم پول تقلبی

با استفاده از فیلم پول تقلبی که در این قشمت برای شما قرا داده ایم به راحتی میتوانید اسکناس تقلبی را از اصلی تشخیص دهید.

چگونه پول تقلبی را خرج کنیم

اگر بر حسب اتفاق یک پول تقلبی به دست شما رسید ازتون خواهش میکنیم اصلا آن را خرج نکنید.

در واقع همان حس بدی که با فهمیدن تقلبی بودن اسکناس به شما دست داد به فردی که اسکناس شما در دستان او قرار میگیرد دست خواهد داد.

پس بهتر است این حس بد گسترش پیدا نکنه و نزد شما باقی بماند.

اگر خیلی دوست داشتید این کار را انجام دهید میتوانید اسکناس تقلبی را بین پول های اصلی خود قرار دهید و آن را به دیگران بدهید.

امروزه تعدا پول های تقلبی به قدری زیاد شده که حتی بعضی از جاعلان به خود زحمت جعل نمیدهند و از پول ها کپی رنگی میگرند و در بین پول های اصلی ان را جاساز میکنند.

تشخیص پول تقلبی در بانک ها به راحتی انجام میگیرد پس بهتر است ب ذنبال جاساز پول تقلبی بین پول های بانک نباشید.

مطالب پیشنهادی:

تعمیرات گاوصندوق

جابجایی گاوصندوق

گاوصندوق دیجیتال

سوالات متداول

شناسایی پول تقلبی از اصلی چگونه است؟

راه های زیادی وجو دارد که در مقاله مفصل توضیح داده شده است مانند کیفیت چاپ، برجستگی های روی اسکناس، پرتره پول، لوگوی بانک مرکزی و غیره

آیا میتوانیم خودمان دستگاه تشخیص پول تقلبی بسازیم؟

بله شما با استفاده از یک چراغ قوه و لامپ uv یا ماورابنفش در خانه طبق دستوری که در مقاله گفته شده است دستگاه تشخیص پول تقلبی بسازید.

پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
چت آنلاین
سلام👋
چطوری میتونم کمکتون کنم؟
تماس با ما