قفل اثر انگشتی چیست | نحوه کار قفل اثر انگشتی | کاربرد و ویژگی های قفل درب اثر انگشتی

قفل اثر انگشتی چیست

سعی ما در این مقاله جلب رضایت شما و ارائه بهترین مطلب است

لطفا سوال، انتقاد و پیشنهاد را در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید،

همچنین جهت راهنمایی بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.

5/5

امنیت روز به روز رنگ و بوی تازه تری میگیرد و با پیشرفت تکنولوژی و صنعت همه به دنبال تامین امنیت در سطح بالایی هستند و از جدیدترین روش ها برای بالابردن سطح ایمنی استفاده میکنند. یکی از جدیدترین ابزار هایی که با ورود به صنعت رعشه بر تن سارقان انداخت قفل های اثر انگشتی بود. قفل های اثر انگشتی برای بازگشایی نیازی به کلید ندارند و به این ترتیب مشکلایت از قبلی گم شدن کلید و یا فراموشی رمز برای آن ها پیش نمیاید. شاید این موضوع برای شما هم جذاب باشد که بدانید قفل اثر انگشتی چیست و چه مزایا و معایبی دارد. در این مقاله میخواهیم صفر تا صد قفل اثر انگشتی را به شما توضیح دهیم تا آگاهانه تر این قفل را انتخاب کنید. گنجبان یکی از بزرگترین نمایندگی های تولید و فروش گاوصندوق های اثر انگشتی در ایران است که شما میتوانید برای تامین امنیت اسناد و طلا و جواهرات خود در منزل و محل کارتان از انواع این گاوصندق ها استفاده کنید.

[wporg title=”گاوصندوق اثر انگشتی” link=”https://ganjbanco.com/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA%DB%8C/”]مشاهده بهترین مدل های گاوصندوق اثر انگشتی ایرانی و خارجی با بهترین قیمت همراه با گارانتی[/wporg]

قفل اثر انگشتی چیست

در پاسخ به سوال قفل اثر انگشتی چیست باید گفت قفلی که با استفاده از ویژگی های بیومتریک افراد مانند اثر انگشت قابل بازگشایی است قفل اثر انگشتی میباشد. قفل های اثر انگشتی در گذشته تنها در فیلم ها و کارتون ها دیده میشد اما امروزه تقریبا در بیشتر مکان هایی که امنیت اهمیت دارد استفادهاز این قفل ها مرسوم شده است.

اثر انگشت یکی از ویژگی های منحصر به فرد برای افراد است که در هیچ دو انسانی اثر انگشت یکسان نخواهد بود. به همین دلیل بهرهگیری از این ویژگی سبب شده امنیت قفل های اثر انگشتی چندین برابر سایر قفل ها باشد.

قفل درب اثر انگشتی از جدیدترین الگوریتم های امنیتی استفاده میکند و بسیار پرکاربرد و پرطرفدار میباشد. در قفل درب اثر انگشتی از سنسور های پیشرفته ای استفاده شده است که میتواند الگو و خطوط سر انگشت افراد را تشخیص دهد.

در واقع یکی از دلایل استفاده از قفل های اثر انگشتی این است که امنیت را بالا ببریم. راه دیگری هم برای تامین امنیت اشیا و پول و طلایمان وجود دارد و آن استفاده از گاوصندوق میباشد. گنجبان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاوصندوق در ایران است که محصولات خود را با قیمتی بسیار مناسب و منصفانه به فروش میرساند و شما میتوانید با هر بودجه ای گاوصندوق مورد نظرتان را خریداری کنید.

[wporg title=”گاوصندوق” link=”https://ganjbanco.com/”]مشاهده بهترین مدل های گاوصندوق ایرانی و خارجی با بهترین قیمت همراه با گارانتی[/wporg]
قفل اثر انگشتی چیست
قفل اثر انگشتی

مزایای قفل اثر انگشتی

قفل های اثر انگشتی فوایدی دارند که همین فواید و مزایا باعث شده طرفداران زیادی را جلب کند. در ادامه تعدادی از مزایای قفل دیجیتالی را با هم بررسی میکنیم.

تامین امنیت

اثر انگشت افراد منحصر به فرد و یونیک میباشد به همین دلیل بهره گیری از این ویژگی برای بازگشایی قفل ها روش نوینی است که امنتی را در سطح بالایی تامین میکند.

دقت انجام کار

دقت اسکن و تشخیص اثر انگشت در این قفل ها در کسری از ثانیه انجام میشود و همین نشان دهنده دقت انجام کار سنسور ها میباشد.

صرفه جویی در زمان

سرعت تشخیص این قفل ها بسیار بالا بوده و در کسری از ثانبه تشخیص و آنالیز اثرانگشت انجام میشود و دیگر نیازی به این موضوع نیست که فرد مجبور باشد رمز را حفظ کند و اگر ان را یادش برود برای یادآوری رمز زمان صرف کند.

قیمت مناسب

باتوجه به فناوری به کار رفته در قفل های اثرانگشی این محصولات قیمت بسیار مناسبی دارندو البته در صورتی که آن ها را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید قیمت به صرفه تر خواهد بود و از اصالت کالا هم مطمئن میشوید.

سهولت استفاده

طرز کار با این قفل ها بسیار راحت بوده و حتی کسانی که مسن هستند و نمیخواهند یا نمیتوانند رمز عددی را حفظ کنند میتوانند تنها با قرار دادن انگشتان خود روی سنسور تشخیص قفل مورد نظر را باگشایی کنند.

معایب قفل دیجیتال اثر انگشتی

این قفل ها امنیت بسیار بالایی دارند و از جدیدترین الگوریتم های امنیتی در آن ها استفاده شده است. یکی از بزرگترین معایب قفل اثر انگشتی این است که بعضی از این سنسور ها قادر به شناسایی پالس گرما نبوده و نمیتوانند انگشت زنده را تشخیص دهند. به همین دلیل اگر تصویری از اثر انگشت در مقابل این سنسور ها قرار داده شود میتواند قفل را بازگشایی کند که این امر امنیت را کاهش میدهد.

به این ترتیب در این سیستم ها اگر تصویری از اثر نگشت صاحب قفل را قرار دهید میتواند آن را صحیح تشخیص دهد.

از دیگر معایب قفل اثر انگشتی این است که اگر دسترسی به جریان برق نداشته باشد و باطری آن تمام شده باشد در این حالت لازم است از از کلید برای باز کردن قفل استفاده شود.

معایب قفل دیجیتال اثر انگشتی
معایب قفل دیجیتال اثر انگشتی چیست

نحوه کار قفل اثر انگشتی

قطعا دانستن این موضوع که نحوه کار قفل اثر انگشتی به چه صورت است و این قفل با چه مکانیزمی کار میکند برای شما هم جذاب باشد.در قفل های اثر انگشتی از سیستم های بیومتریک استفاده شده است.

در این سیستم ها به محض آن که انگشت فرد روی سنسور تشخیص اثر انگشت قرار میگیرد داده هایی بر اساس خطوط اثر انگشت دریافت میشود و خطوط انگشت مورد آنالیز و بررسی قرار میگیرد.

در صورتی که اطلاعات دریافتی با اطلاعات ذخیره شده از قبل که برای صاحب اثر انگشت گاوصندوق یا درب است یکسان بود درب باز میشود و رمزگشایی اتفاق میفتد.

نحوه کار قفل اثر انگشتی به این صورت است که اثر انگشت صاحب رمز را اسکن میکند و ان را به صورت الگوریتن های عددی تبدیل میکند و در حافظه خود ذخیره میکند.

در صورتی که نتیجه اسکن اثر انگشت فردی که قصد بازگشایی رمز را دارد با قبلی یکسان بود رمزگشایی اتفاق میفتد.

نحوه کار قفل اثر انگشتی
نحوه کار قفل اثر انگشتی چگونه است

ویژگی‌های قفل درب اثر انگشتی

اثر انگشت افراد یکی از ویژگی های منحصر به فردی است که سبب شناسایی افراد مختلف از یکدیگر میشود.

با بهره گیری از این ویژگی میتوان امنیت محل زندگی و کار را تامین کرد. در قفل دیجیتال اثر انگشتی (Digital fingerprint lock) امکان جعل اثر انگشت وجود ندارد و به همین دلیل امنیت در سطح بالایی تامین میشود.

از دیگر ویژگی های قفل درب اثر انگشتی عملکرد آسان میباشد. نحوه کار با این ابزار بسیار راحت بوده و همه میتوانند از آن استفاده کنند و نگرانی از بابت کارکرد پیچیده آن نداشته باشند.

مقرون به صرفه بودن از دیگر ویژگی های درب اثر انگشتی میباشد. شما برای تامین امنیت باید هزینه زیادی کنید اما اگر قفل درب اثر انگشتی را خریداری کنید میتوانید با هزینه ای پایین تر هرآنچه که برای تامین امنیت نیاز دارید را با آن برطرف کنید.

ظاهر این قفل ها بسیار زیبا و جذاب بوده و استفاده از آن برای دکوراسین داخلی هم پیشنهاد میشود و ظاهر را خراب نمیکند.

کابرد قفل اثر انگشتی

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که کاربرد قفل اثر انگشتی چیست و از این محصول در چه مکانهایی استفاده میشود؟

قفل های اثر انگشتی کاربرد زیادی دارند و از انواع آن ها در درب ها استفاده میشود.

استفاده از قفل درب اثر انگشتی معمولا در هتل ها بسیار به چشم میخورد زیرا تامین امنیت مسافران در هتل ها مجهز یکی از اهداف مهمی است که رضایت مشتریان را جلب میکند.

از دیگر کاربرد های قفل اثر انگشتی در گاوصندوق میباشد. به گاوصندوق هایی که در آن ها از سنسور های تشخیص اثر انگشت استفاده شده است گاوصندوق اثر انگشتی میباشد. امنیت گاوصندوق های اثر انگشتی چندین برابر گاوصندوق های معمولی است و به همین دلیل افراد به استفاده از گاوصندوق اثر انگشتی روی آورده اند تا امنیت پول و طلا و اسناد آن ها تامین کند.

از دیگر کاربرد های قفل های اثر انگشتی در باشگاه های ورزشی و استخر ها میباشد. به این ترتیب امنیت رختکن به صورت کامل تامین میشود و یک گزارش کامل از همه افرادی که از قفل اثر انگشتی استفاده کرده اند برای مدیریت باشگاه ارسال میشود.

دلایل استفاده از قفل های اثر انگشتی

دلایل مختلفی برای استفاده از قفل اثر انگشتی وجود دارد که مهمترین آن امنیت بالای رمز و قفل ها میباشد.

در صورتی که از رمز اثر انگشتی استفاده شود امنیت بسیار بالا میرود و هرکسی نمیتواند به قفل ها دسترسی پیدا کند و آن ها را بازگشایی کند.

دلیل دیگر استفاده از قفل های اثر انگشتی این است که صاحبان اشیا و اسناد مهم و طلا وپول میتوانند آن ها را بدون نگرانی از بابت فراموشی رمز گاوصندوق و یا گم کردن کلید گاوصندوق در آن نگهداری کنند.

استفاده از رمز اثر انگشتی در گاوصندوق ها برای همه افراد بسیار مناسب بوده و توصیه میشود اگر سالمندان قصد دارند در گاوصندوق شان مدارک مهمی را نگهداری کنند حتما از این رمز ها در آن به کار رفته باشد تا سالمندان نگرانی از بابت فراموشی رمز نداشته باشند.

پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
چت آنلاین
سلام👋
چطوری میتونم کمکتون کنم؟
تماس با ما