قفل سخت افزاری چیست|انواع قفل سخت افزاری|خرید و قیمت قفل سخت افزاری

قفل سخت افزاری چیست

سعی ما در این مقاله جلب رضایت شما و ارائه بهترین مطلب است

لطفا سوال، انتقاد و پیشنهاد را در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید،

همچنین جهت راهنمایی بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.

5/5

یکی از راه هایی که میتوانید از نرم افزار خود محافظت کنید و اجازه کپی برداری غیر قانونی توسط افراد غیر مجاز را ندهید نصب قفل سخت افزاری میباشد. شاید این سوال پیش آمده باشد که قفل سخت افزاری چیست و چطور کار میکند و کاربرد آن چیست که در این مقاله به صورت صفر تا صدی این موضوع را به شما توضیح خواهیم داد.

در واقع در یک کلام میتوان گفت قفل سخت افزاری Hardware Lock یا دانگل Dongle مانند یک گاوصندوق جنبه امنیتی دارد و میتواند از نرم افزار های شما محافظت کند.

قفل سخت افزاری

زمانی که صحبت از امنیت نرم افزاری میشود قفل سخت افزاری یکی از گزینه هایی است که مطرح میشود.

در پاسخ به این سوال که قفل سخت افزاری چیست باید گفت این قفل میتواند از نرم افزار در برابر کپی شدن غیر قانونی محافظت کند و به افرادی که نباید به آن نرم افزار دسترسی داشته باشند امکان کپی برداری را نمیدهند.

در واقع نرم افزار های زیادی برای جلوگیری از کپی برداری برنامه ها نوشته شده اند که میتوان از آن ها استفاده کرد اما اگر حساسیت برنامه بالا باشد بهترین کار برای محافظت از آن استفاده از قفل سخت افزاری میباشد.

البته که همیشه راه های برای سرقت اطلاعات وجود دارد و همان طور که سارقان راهی برای سرقت گاوصندوق پیدا میکنند سارقان نرم افزاری نیز همیشه راهی برای سرفت اطلاعات نرم افزاری میابند.

قفل سخت افزاری چیست
قفل سخت افزاری چیست

انواع قفل سخت افزاری

قفل های سخت افزاری از ابتدا برای امنیت بیشتر نرم افزار ها طراحی شدند و ابتدا توسط پورت usb به کامپیوتر متصل میشدند و از ین طریق با نرم افزار ارتباط برقرار میکردند.

در این قفل های سخت افزاری رمز نگاری های قدرتمندی انجام شده است و همین رمزنگاری های پیشرفته میتواند جلوی هک شدن ان ها را بگیرد.

شاید این نکته برای شما هم جذاب باشد که قفل های سخت افزاری دراای حافظه ای غیر فرار میباشند که میتوانند رمزنگاری های انجام شده را در خود نگهداری کنند.

قفل دانگل یک قفل سخت افزاری است که زمانی که به سیستم متصل میشود امکان بهره مندی از نسخه فول برنامه را امکان پذیر میکند.

به طور کلی انواع قفل سخت افزاری را میتوان در ۳ دسته طبقه بندی کرد:

  1.  قفل های سخت افزاری نسل اول موازی
  2. قفل های سخت افزاری نسل دوم USB
  3. قفل های سخت افزاری نسل سوم USB

هدف تمامی انواع قفل سخت افزاری تامین امنیت کامیپوتر و سیستم شما میباشد

انواع قفل سخت افزاری
انواع قفل سخت افزاری

قیمت قفل سخت افزاری

تا اینجای مقاله متوجه شدید قفل سخت افزاری چیست و چه کاربردی دارد اما سوالی که شاید خیلی مهم باشد این است که قیمت قفل سخت افزاری چقدر است و از کجا بهترین و مطمئن ترین قفل سخت افزاری را خریداری کنیم؟

قیمت قفل سخت افزاری
قیمت قفل سخت افزاری

خرید قفل سخت افزاری

برای خرید قفلل سخت افزاری نمایندگی های زیادی در ایران و تهران وجود دارد که میتوانید با قیمت مناسب خرید خود را انجام دهید اما آن چه اهمیت دارد این است که منایندگی را برای خرید انتخاب کنید که خدمات جانبی نیز به شما ارائه دهد.

تبدیل فلش به قفل سخت افزاری

نرم افزار های مختلفی برای تبدیل فلش به قفل سخت افزاری وجود دارند که شما میتوانید از این نرم افزار ها استفاده کنید.

با استفاده از این نرم افزار ها میتوانید فلش مموری خود را تنها با تغییر دادن تنظیماتش به قفل سخت افزاری تبدیل کنید.

یکی دیگر از چیز هایی که میتوانید برای بالا بردن امنیت اطلاعات شخصی از آن استفاده کنید گاوصندوق اندروید باشد.

شما با نصب گاوصندوق گوشی میتوانید از دسترسی افراد غیر مجاز به عکس ها و ویدیو ها و فایل های شخصی تان جلوگیری کنید.

تبدیل فلش به قفل سخت افزاری
تبدیل فلش به قفل سخت افزاری

برنامه نویسی قفل سخت افزاری

با استفاده از زبان اسمبلی میتوان میکروکنترلر هایی طراحی کرد و با استفاده از زبان برنامه نویسی سی شارپ و sql میتوان دیتابیسی برای ذخیره کردن اطلاعات در قفل سخت افزاری طراحی کرد.

برنامه نویسی قفل سخت افزاری کار دشواری میباشد و کسی این کار را انجام میدهد باید تسلط نسبی به این زبان های برنامه نویسی داشته باشد

جمعبندی

در این مقاله صفر تا صد به شما توضیح دادیم قفل سخت افزاری چیست و چه کاربردی دارد و شما را با حدود قیمت قفل سخت افزاری آشنا کردیم. اگر سوالی در این زمینه دارید میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید.

سوالات متداول

قفل سخت افزاری چیست؟

این قفل یک قطعه میباشد که برای جلوگیری از کپی برداری نرم افزار ها روی سیستم کامپیوتری نصب میشود. در واقع این قفل های سخت افزاری امکان دسترسی افراد غیر مجاز به نرم افزار را به حداقل میرساند.

قیمت قفل سخت افزاری چقدر است؟

این قفل ها با قیمت های متفاوتی به فروش میرسند و شما بر اساس نوع کاربرد و بودجه خود میتوانید بهترین دانگل را خریداری کنید. حدود قیمت دانگل از 90هزار تومان به بالا میباشد.

پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
چت آنلاین
سلام👋
چطوری میتونم کمکتون کنم؟
تماس با ما